MUSIKA hitza ez duzu entzuten? Hona hemen entzuteko aukera

Blogga honen bidez hitzak musika bihurtzeko asmoa dute, estekak soinuak eta iruzkinak partiturak. 
Kontzertu honetan entzuleak beharezinak izango dira horrexegaitik guztioi parte hartzea gonbidatzen zaituztet. Horrela, elkarrizketa hontan,  hitzen soinuak, batera entzugo ditugu.

2009/05/21

BERDINTASUNA BIZITZEA ZORIONTSUAK EGITEN GAITU



"Bizitzan zehar, haurren gizarte egokitzapenean, oso eragin handia dute berdinekin dituzten esperientziek, baita familian, eskolan eta beste gertuko gizarte-ingurune batzuetan dituztenek ere. Elkarreragin horiek oso garrantzitsuak dira haurren garapenerako; izan ere, beraien garapen sozialean eragin handia izango duten trebetasunak eta portaerak ikasiko dituzte, baita garapen emozionala eta kognitiboa estimulatu ere."
Ana Elias Aizpuru, psikologoa. Bergarako Udala.


Haurraren emozio jarrera erabakigarria izango dela lehen urteetan ulertu dezakegu.Orduan , Zer egin dezakegu irakasleak eta gurasoek haur orekatuak eta independenteak hezitzeko?

Behar bada berdintasunean oinarritutako hezkuntza bat behar da. Musika irakasleak bere errepertorio musikala berdintasuna kontuan hartu beharko dugu baita ere hezitzaile moduan klase barruan eta kanpoan.

Hona hemen pentsatzeko galderak, "Hezikedetza gida" agertzen direnak eta erantzuteko 50 proposamen planteatu dituzte Marije Apodakak, Maider Gon-zalezek, Aitziber Martinez de Lagosek eta Bea Ugartek.

1. Zeintzuk dira sexua eta generoa dela eta diskriminazioak ekiditeko hezkuntzaren oinarritzat hartu beharreko balioak?
2. Konpetentziek zein irizpide bete behar dituzte?
3. Zeintzuk dira balio eta konpetentzia horiek barneratzen lagunduko duten jarraibideak?
4. Zeintzuk dira sexua eta generoa dela eta diskriminazioak ekiditeko helburuek bete behar dituzten irizpideak?
5. Helburuak bertsuak izan behar dira neskentzako edo mutilentzako?
6. Gu, hezkidetzaileok, ere, generoan sozializatuak izan gara. Zer egin dezakegu hori ikasleengan edo partaideengan ditugun itxaropenetan ez islatzeko?
7. Zer hartu behar da kontuan edukiak programatzerakoan?
8. Zelan jorratu jarrerak?
9. Hezkidetzaileon zein jokabideetan isla daiteke sexismoa?
10. Zeintzuk dira metodologia hezkidetzailearen ildoak?
11. Zein teknika erabil daitezke eta zer lortu behar dute?
12. Zeintzuk dira metodologia hezkidetzailea martxan jartzeko jarraibide lagungarriak?
13. Ikastetxeetan hainbat arau eta protokolo arautua datoz, hezkidetzaileek zein partaideek ezin dute ezer aldatu, zer egin hori baztertzailea denean?
14. Zer da antolakuntza demokratikoa?
15. Zelan aztertu materiala sexista den ala ez jakiteko?
16. Zein estrategiek laguntzen dute harreman parekideak bultzatzen?
17. Zeintzuk dira zaintzaren etikaren irizpideak?
18. Zein izango da parekidetasunean oinarritutako harremanak izaten lagunduko digun araudia?
19. Zeintzuk dira komunikaziorako oinarrizko arauak?
20. Zer da hizkuntza sexista?
21. Euskara sexista al da?
22. Zer da espazioa eta denboraren erabilera sexista?
23. Zer aztertu behar da espazioari eta denborari buruzko diagnosia egiteko?
24. Zer da ebaluazio hezkidetzailea?
25. Nola ebaluatzen dira jarrerak?


Animatzen dizuet irakurtzera, eskolan prebentzioa egin dezakegu eta gure hausnarketaren bidez langudu dezakegu neska eta mutilek pertsona zoriontsuak izatea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario